Популярно и съвсем обективно е схващането, че съветската автомобилна индустрия през 50-те и 60-те е консервативна, поне що се отнася до цивилните машини. От друга страна, военните превозни средства, конструирани в СССР по това време, са изключително напредничави, а в някои случаи и откровено революционни. Именно в тези десетилетия се появяват едни от най-интересните и успешни прототипи, някои от които се доказват до степен, която оправдава тяхното преминаване към масова употреба за военни цели.
Постоянната надпревара със САЩ за световно надмощие току-що е започнала и най-талантливите инженери от двете страни дават всичко от себе си, за да са винаги на крачка пред врага в технологично отношение. Правила няма. Всичо започва като смела идея, а впоследствие са изградени прототипи, които преминават през куп тестове. Предстои ни да разгледаме най-шантавите руски военни прототипи от Студената война. Настанете се удобно.
Прототип ЗИС 157 през 1957 г.
Офроуд машина ЗИС-Е134 Модел 3 през 1956 г.
Тестове във вода на ЗИС-Е134
Офроуд прототип, базиран на ЗИЛ-157 – ЗИЛ-157Р
2.5-тонния ЗИЛ-175Р и неговите 6 огромни плътни гуми
Експерименталната машина ЗИЛ-136 през 1957 г.
ЗИЛ-136 със самоносещо шаси и плътни гуми
Оригиналният БТР-Е152В
Триосният 2.5-тонен камион ЗИЛ-132 с кабина от ЗИЛ-131. Годината е 1960-а
ЗИЛ-132, оборудван с плътни гуми на три оси
ЗИЛ-132 с автоматична трансмисия и 34-инчови гуми през 1964 г.
Експерименталната 4-тонна амфибия ЗИЛ-132П през 1969 г.
Изглед към задната част на същата машина
Тук нестандартната амфибия е без покривало на товарната си част
Същата машина по време на тестове в река Москва
Първата употреба на газово-турбинния двигател АПУ на борда на ЗИЛ-132П
5-тонният прототип ЗИЛ-132Р през 1974 г.
ЗИЛ-132Р
Тест на ЗИЛ-132Р на тежък офроуд терен
Експерименталният многоцелеви триосен камион ЗИЛ-132РВ през 1976 г.
Версия с 5 оси на ЗИЛ-132РВ
КРАЗ-Е260Е с газово-турбинен двигател
Двустепенната турбина ГАЗ-99Д има капацитет от 350 литра
Профилът на КРАЗ-Е260Е през 1974 г.
Втората версия на КРАЗ-2Е260 с газово-турбинен двигател с мощност 360 к.с. Снимката е направена през 1976 г.
Джип С-3, изграден върху шасито на Москвич-415, но с пневматични вериги отзад
С-3 по време на водни тестове през 1962 г.
С-3МУ с пневматични вериги
Друга версия на същата машина, но базирана на ГАЗ-69М и с плътни гумени вериги
Директен поглед върху гумените вериги
Изглед отзад на С-3МУ и неговите гумени вериги
НАМИ-044Е с четири гумени валяка през 1959 г.
ЗИЛ-132Ц с четири пневматични валяка през 1964 г.
ЗИЛ-132Ц с къса база ЗИЛ-157К и с кабина от ЗИЛ-164
Този може да развие максимална скорост от 55 км/ч, но е нестабилен и труден за управление
Експерименталният офроуд камион НАМИ ЕТ-8 през 1961 г.
Тестове на ЕТ-8 и първата му публична поява в пресата
5-тонният многоцелеви НАМИ-094 с по-мощен дизелов двигател ЯМЗ-238 през 1963 г.
Снимки: Kolesa.ru
0 comments:
Публикуване на коментар