Германското издание на Auto Bild проведе тест-драйв на Lada 4×4 Urban с пет врати, който официално се доставя в Германия и се радва на доста голямо търсене, съобщава auto.blitz.bg.
Заключенията на журналистите са интересни както от техническа, така и от културологична гледна точка.
Статията, озаглавена „На хартия, едва тройка с минус, но ….“, както често се случва в такива материали, започва с голяма лъжица катран в меда. Експертите Холгер Керкхек и Мирко Менке заявяват очевидното – „във всъдехода, който“ АвтоВАЗ „произвежда от 43 години, дори няма намек за комфорт, качество или лукс“.
Но веднага пускат и стръв за читателя -„днес има много малко автомобили, зад волана на които се чувстваш толкова свободен“.
По-нататък авторите на статията се опитват да обяснят невероятната популярност на Lada 4х4 в Германия.През 2018 г. Lada е продала 1436 бройки на модела 4×4 в Германия – пет пъти повече от луксозните джипове Bentayga, продавани тук от Bentley.

Според експертите причина за това е не толкова цената от 14 790 евро, („за тези пари от Bentley можете да получите само зимни гуми и скрепер за лед“), а имиджът на модела на ВАЗ.
„Преди известно време жителите на немските мегаполиси откриха, че Lada 4×4 Urban е моден аксесоар за юпитата. И тъй като днес юпитата мислят за семейството си, като се оженят, удължената Lada 4×4 се вписва идеално в техния светоглед и дневен ред“, отбелязват автори на статията.
По-нататък следва обстоен, на места рязък, но общо взето безпристрастен анализ на техническата част на руския автомобилен артефакт.
„Процедурата за удължаване на междуосието е извършена при Lada 4×4 с руски прагматизъм: каросерията просто е разрязана нарязано на половина и в средата е заварена метална част. Издължената кола изглежда не много елегантна, но пък получавате 5 врати, вместо 3 и увеличение на габаритната дължина с впечатляващите 50 cм, до 4.14 м.

Жалко е, че в резултат на това машината става по-малко маневрена. В края на краищата, диаметърът на завой е увеличен до почти 13 метра и тази Лада се държи като автобус в тесни градски условия ”, смятат журналистите.
Тук обаче германците случайно или умишлено забравят, че такива показатели са закон в жанра на не много модерните кросоувъри. Диаметърът на завой на Land Rover Defender, например, чието производство бе прекратено през януари 2016 г., беше още по-голям – 14,4 метра.

По-нататък Auto Bild продължава да се оплаква от лошото оборудване и непредставителния вид на тестовия автомобил: „Основното оборудване на Lada 4×4 Urban включва оцветени в цвета на каросерия брони, 16-инчови алуминиеви джанти, електрически стъкла, електрически регулируеми огледала за обратно виждане и седалки. С това техническите и дизайнерските блага се изчерпват.“
„Тази кола няма еърбеци, ESP, парктроник и какво ли не още. Просто вземете списък с опциите на всеки друг автомобилен производител и веднага ще разберете какво друго няма в тази Lada“, иронизират германците. След това се оплакват и от неудобния алгоритъм за заключване на вратите и архаичните елементи на системата против кражба.
Интересно е също, че тестването на Lada 4х4 Urban, която е ориентирана най-вече към „офроуд“, е ограничено до асфалт и леко пресечен терен. Тук авторите описват болезнено познатите недостатъци на добрата стара Лада 4×4 – „когато включите на задна скорост, се чува характерен пукащ звук“.

Но се посочват и някои предимства – например:
„меко окачване, типично за превозно средство с висока проходимост“
„Печката грее много добре“
„Двигателят работи и на бензин 95 и на втечнен природен газ“
„По колата се заглеждат повече, отколкото на Порше.“
И накрая, на пръв поглед странно, но много типично заключение за такива материали: „Lada 4х4 е кола, която стопля душата ви. Това е остров на носталгия, кола с мотото – добрите, стари неща „.
В тази ретро картина, според авторите, дори не се вписва съвременната музикална система Кenwood и тя трябва да бъде свалена, „за да не унищожите естетиката на празнотата.“
С други думи, Холгер Керкхек и Мирко Менке, обобщават, че най-важното в Lada 4х4 Urban е нейният характер. „Нека бъдем честни. Повечето от нашите тестови машини, много от които са по-добре оборудвани от високотехнологични апартаменти, ги забравихме в рамките на няколко минути, след като ги върнахме на търговците. Но за тази Lada, която на хартия оценяте с три минус, ще разказвате и на внуците си“, обобщава Auto Bild./auto.blitz.bg
0 comments:
Публикуване на коментар